Od 14 września 2019, w związku z nowymi wymogami regulacyjnymi dotyczącymi silnego uwierzytelniania, wdrażanymi w ramach unijnej dyrektywy PSD2, zmienią się zasady korzystania z usług bankowości elektronicznej, w tym logowania do bankowości internetowej oraz autoryzacji (podpisu).
Główne zmiany w zakresie korzystania z bankowości internetowej:
Klienci detaliczni:
Klienci korporacyjni:
Dostosowanie do wymagań SCA - silnego uwierzytelnienia klienta
Internet Banking - dostosowanie do wymagań SCA
Dla klientów bankowości internetowej Internet Banking, korzystających obecnie z metody autoryzacji Hasło SMS oraz aplikacji mobilnej mToken Asseco MAA, po uruchomieniu mechanizmów silnego uwierzytelniania klienta (SCA) - po dniu 13 września 2019, ulegnie zmianie schemat autentykacji (logowania) oraz autoryzacji.
Po wprowadzeniu silnego uwierzytelniania klienta w bankowości internetowej Internet Banking autentykacja (logowanie) oraz autoryzacja z wykorzystaniem Tokena RSA zostanie zablokowana.
Środki dostępu w Internet Banking będą dostosowane do SCA zgodnie z poniższymi schematami:
Corporate Internet Banking – zmiany w bankowości w obrębie stosowania kart mikroprocesorowych
Dla klientów bankowości internetowej Corporate Internet Banking, korzystających obecnie z metody autoryzacji Kartą mikroprocesorową, po uruchomieniu mechanizmów silnego uwierzytelniania klienta (SCA) – po dniu 13 września 2019, ulegnie zmianie schemat logowania oraz autoryzacji.
Zidentyfikowane zostały próby podszywania się przez oszustów pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer pracownika naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Poświęć chwilę i przejdź do sekcji: OSTRZEŻENIA PRZED ATAKAMI