Skip to main content
  • Aktualności
  • Zmiana metod autoryzacji do bankowości elektronicznej

Zmiana metod autoryzacji do bankowości elektronicznej

14-08-2019

Szanowni Klienci korzystający z CUI

w związku z wdrożeniem Payment Services Directive 2 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 roku (PSD2) w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego od dnia 14 września 2019 roku będziemy zmuszeni zablokować możliwość autoryzowania transakcji przy pomocy Tokena RSA

token rsa stop1

Szanowni Klienci korzystający z CUI

w związku z wdrożeniem Payment Services Directive 2 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 roku (PSD2) w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego od dnia 14 września 2019 roku będziemy zmuszeni zablokować możliwość autoryzowania transakcji przy pomocy Tokena RSA, co będzie równoznaczne z brakiem możliwości autoryzacji dyspozycji i brakiem dostępu do bankowości elektronicznej przez Klientów, którzy logują się przy pomocy Tokena.

PSD2 nakłada na banki obowiązek wzmocnienia bezpieczeństwa autoryzacji transakcji, tzw. silne uwierzytelnienie klienta. Aby zainicjować płatność konieczna będzie identyfikacja Klienta za pomocą co najmniej 2 niezależnych metod uwierzytelnienia.

Dostosowując się do nowych obowiązków w zakresie silnego uwierzytelnienia, Bank udostępnił metodę autoryzacji przy wykorzystaniu następujących urządzeń autentykacji i autoryzacji: Token MAA,  Kod SMS, Karta mikroprocesorowa i aplikacja SCSA.

W związku z powyższym prosimy, by w trakcie najbliższej wizyty w Banku (lecz nie później niż do dnia 14 września 2019 r.) złożyć wniosek o zmianę sposobu autoryzacji na mToken Asseco MAA lub SMS autoryzacyjny. Nadmieniamy, że aktywacja i użytkowanie aplikacji mToken Asseco MAA są bezpłatne.

Szczegółowe informacje dotyczące aplikacji mobilnej mToken Asseco MAA mogą Państwo uzyskać w Placówkach Banku.

Uwaga na oszustów podszywających się pod Bank

Zidentyfikowane zostały próby podszywania się przez oszustów pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer pracownika naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Poświęć chwilę i przejdź do sekcji: OSTRZEŻENIA PRZED ATAKAMI

 

Znajdziesz nas też tutaj