Skip to main content

Uwaga na ataki typu Voice Phishing

18-03-2021

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS identyfikuje wzmożoną aktywność ataków typu Voice Phishing.

Czym jest Voice Phishing i jak go uniknąć przedstawiamy poniżej.

 

Voice phishing.pdf

 

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456.
  • Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych.
  • Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo w Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientami.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych.
  • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwonić na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

 

voice phishing 2021

Uwaga na oszustów podszywających się pod Bank

Zidentyfikowane zostały próby podszywania się przez oszustów pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer pracownika naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Poświęć chwilę i przejdź do sekcji: OSTRZEŻENIA PRZED ATAKAMI

 

Znajdziesz nas też tutaj